WIELKIE PODSUMOWANIE LIPCA I SIERPNIA 2018

15:28


Witajcie, kochani! Przyszła pora na podsumowanie wakacyjnych miesięcy: lipca i sierpnia. Nie zamierzam wpędzać w jeszcze głębszą depresję ani siebie, ani Was, więc nie będę wspominać o temacie szkoły – udawajmy, że on nie istnieje, dobrze? Lipiec i sierpień mogę określić krótko: były zdecydowanie zbyt gorące i minęły zdecydowanie zbyt szybko. O nadejściu zimy marzyłam już wtedy, gdy temperatury wzrastały ponad 20 stopni, więc możecie sobie wyobrazić moją męczarnię, gdy w końcu dotarły do progu prawie 40-stopniowego. Mam już ochotę założyć gruby sweter i pić cieplutką herbatę! Jesieni, zimo, przybywajcie!


Lipiec i sierpień do pod względem książkowym najbardziej owocne miesiące w roku i nie jest to żadna nowość – szkoła to pożeracz czasu, a gdy jej nie ma, nagle można czytać i czytać… Cieszę się jednak z tego wyniku, bo – żeby nie było – robiłam też wiele innych rzeczy, niezwiązanych z książkami. Szczególnie jestem dumna z tego powodu, że udało mi się przeczytać moją (jedną z dwóch, ale zawsze) wakacyjną lekturę szkolną o nie lada objętości oraz kilka książek, które od dawien dawna zagrzewały swoje miejsce na moich półkach. 



 W LIPCU I SIERPNIU przeczytałam 22 książki:
- Historia pewnej dziewczyny - Sara Zarr /272 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- Okrutna pieśń - Victoria Schwab /432 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- Kirke - Madeline Miller /416 s./ ★★★★★★★★☆☆
- Damy, dziewuchy, dziewczyny. Podróże w spódnicy - Anna Dziewit-Meller /160 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- Lato Eden - Liz Flanagan /312 s./ ★★★★★☆☆☆☆☆
- Obserwator - D. B. Thorne /384 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa - C.S. Lewis /182 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- Jedyne wspomnienie Flory Banks - Emily Barr /328 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Opowieści z Narnii. Książę Kaspian - C.S. Lewis /224 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- W blasku nocy - Trish Cook /240 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Skrzywdzona - Natasha Preston /370 s./ ★★★☆☆☆☆☆☆☆
- Mroczne umysły - Alexandra Bracken /456 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Alyssa i czary - A.G. Howard /448 s./ ★★★★★★★★★☆
- Papierowe miasta - John Green /400 s./ ★★★★★★★★★☆
- Moje serce, mój wróg - A.J. Steiger /376 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Cień i kość - Leigh Bardugo /380 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Wiara, nadzieja, miłość - Monika Jagodzińska /120 s./ ★★★☆☆☆☆☆☆☆
- Bardzo złe miejsce - Tim Weaver /544 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Twilight - Stephanie Meyer /464 s./ ★★★★★★★★☆☆
- Potop - Henryk Sienkiewicz /936 s./ ★★★★★★☆☆☆☆
- Słuchaj swojego serca - Kasie West /376 s./ ★★★★★★★☆☆☆
- Do wszystkich chłopców, których kochałam – Jenny Han /392 s./ ★★★★★★★★★☆



 
NAJLEPSZA KSIĄŻKA
: Z grona książek ze średniej półki wyłania się Alyssa i czary, czyli genialna wariacja na temat Alicji w Krainie Czarów. Jestem tą powieścią całkowicie urzeczona, co zresztą mogliście widzieć w recenzji. Nieoczekiwanie zakochałam się też w Do wszystkich chłopców, których kochałamja, która nie przepadam za romansami! Ta historia była niebywała i warto było dla niej zarwać nockę.
NAJGORSZA KSIĄŻKA: Skrzywdzona to totalna pomyłka i chciałabym zapomnieć, że kiedykolwiek taką książkę czytałam. W osobnym poście wylałam już na nią wiadro pomyj, więc tam możecie w pełni odczuć, jak bardzo fatalny jest to twór. Również Wiara, nadzieja i miłość mnie nie zachwyciła – była to króciutka opowieść, która miała poruszać temat zaburzeń odżywiania, ale szybko zboczyła na ścieżkę banalnego romansidła.
NAJLEPSZY BOHATER: Margo Roth Spiegelman (Papierowe miasta)/Liam (Mroczne umysły)
NAJGORSZY BOHATER: Scarlett Garner (Skrzywdzona)

ŁĄCZNIE PRZECZYTANYCH STRON: 8 212
ŚREDNIO NA DZIEŃ: 132
 
W LIPCU I SIERPNIU na blogu pojawiły się recenzje:

 Oraz inne posty:
 W lipcu trochę poszalałam z filmami i w rezultacie znów obejrzałam kilka takich produkcji, do których lepiej się nie przyznawać, że się ich nie widziało. Nie wszystkie okazały się tak dobre, jak mówią, ale wiadomo – gusta są różne. Cieszę się jednak, że zobaczyłam w kinie kontynuację mojej bajki dzieciństwa, czyli Iniemamocnych oraz że obejrzałam kolejny serial w całości.

 W LIPCU I SIERPNIU obejrzałam 17 filmów (+ 1 serial):
- Forrest Gump (1993)/ ★★★★★★★★★☆
- Legion samobójców (2016)/ ★★★★☆☆☆☆☆☆
- Dziewczyna z portretu (2015)/ ★★★★★★★☆☆☆
- Interstellar (2014)/ ★★★★★★★★☆☆
- Piękny umysł (2001)/ ★★★★★★★★☆☆
- Iniemamocni 2 (2018)/ ★★★★★★★★☆☆
- Labirynt (2013)/
★★★★★★★★☆☆
- Lśnienie (1980)/
★★★★☆☆☆☆☆☆
- Dirty Dancing (1987)/
★★★★★★★★★☆
- Do utraty sił (2015)/ ★★★★★★★★☆☆
- Wyspa tajemnic (2010)/ ★★★★★★★★★☆
- Wszystko za życie (2007)/ ★★★★★★★★☆☆
- Skarb narodów (2004)/ ★★★★★★★★☆☆
- Camp rock (2008) / ★★★★★★★☆☆☆
- Do wszystkich chłopców, których kochałam (2018) / ★★★★★★★★☆☆
- Step Up: Taniec zmysłów (2006) / ★★★★★★★★☆☆
- Harry Potter i Kamień Filozoficzny (2001) / ★★★★★★★★☆☆
- Altered Carbon (2018)/
★★★★★★★☆☆☆




 NAJLEPSZY FILM: Z wszystkich filmów, które zasłużyły sobie na notę dziewięciu gwiazdek, tylko Forresta Gumpa oglądałam po raz pierwszy. I przyznaję w tym momencie rację wszystkim, którzy namawiali mnie, żebym go obejrzała – naprawdę był fantastyczny.
NAJGORSZY FILM: Legion samobójców to pomyłka. Choć w obsadzie same gwiazdy, nawet one nie były w stanie pociągnąć tej koszmarnej fabuły. A to, co zrobiono z postacią Jockera… chyba zasługuje tylko na przemilczenie.
NAJLEPSZA ROLA:
- Russel CroweJohn Nash (Piękny umysł)
- Eddie RedmayneEinar Wegener/Lili Elbe (Dziewczyna z portretu)
- Tom HanksForrest Gump (Forrest Gump)
- Chris ConnerPoe (Altered Carbon)
- Jack NicholsonJack Torrance (Lśnienie)

 A jak Wam minęły dwa ubiegłe miesiące? Udało Wam się pobić Wasze rekordy czytelnicze? Jakie książki czytaliście? A może widzieliście w tym czasie jakiś ciekawy film? :)

You Might Also Like

26 komentarze

  1. Gratuluję bardzo udanych miesięcy i życzę, aby kolejne były równie owocne. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam żałuje, że lato dobiega końca :/ Może nie przepadam za 40-stopniowymi upałami, ale wolę je od temperatury oscylującej poniżej 20 stopni, bo wtedy marznę ;)
    A wracając do książek, Twój wynik jest oszałamiający - gratuluję! W sierpniu również miałam okazję przeczytać "Słuchaj swojego serca" West. A coraz większą ochotę mam na "Do wszystkich chłopców, których kochałam". Jak będę miała chrapkę na tak lekką powieść, to może się skuszę :)
    Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego we wrześniu!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie wolę założyć na siebie kilka swetrów, zamiast gotowania się w podkoszulku ;) Gorąco polecam Ci ,,Do wszystkich chłopców..." - jestem zakochana w tej książce, była jedną z najlepszych, jakie ostatnio czytałam :)

      Usuń
  3. Wstyd się przyznawać, ale nie oglądałam jeszcze Forresta Gumpa :o
    No, koleżanko, zaszalałaś z liczbą przeczytanych książek :D U mnie najlepszym czytelniczo miesiącem jest zazwyczaj styczeń, kiedy zbliża się sesja :D

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do niedawna się wstydziłam, ale w końcu nadrobiłam zaległości ;) No to niezły paradoks - niby sesja, a jednak nauka Ci nie w głowie ;)

      Usuń
  4. Ja szkołę zaczynam już tylko jako mama ucznia, sama kończyłam ją całe lata temu ;) nigdy nie robilam podsumowań, bo ogolnie mam kilka recenzji, które powinnam opublikować ale jakośtak wyszło, że nie chcę wrzucać wielu postów w tygodniu ;) Filmy ostatnio obejrzałam dwa - "Bez twarzy" ogólnie fajny, ale końcówka porażka, a drugi "Dla niej wszytko" i ten polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam przed sobą jeszcze dwa lata szkoły - ciężko uwierzyć, że będą to dwa OSTATNIE lata ;) Żadnego z tych filmów niestety nie znam, ale skoro polecasz Dla niej wszystko, to zapiszę sobie ten tytuł :)

      Usuń
  5. Nie, nie, nie. Jesieni, zimo, nie przybywajcie za szybko i bądźcie łaskawe! ;-) Gratuluję wyników i życzę zaczytanego września!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A ja tam przywitałabym jesień i zimę z otwartymi ramionami ;)

      Usuń
  6. Szacun za przeczytanie Potopu. Ja bym nie dała rady.
    Mi Forrest Gump kompletnie się nie podobał, prawie na nim zasnęłam. Zgadzam się jednak co do Legionu samobójców - ten film to porażka. A mógł być dobry.
    Gratuluję wyników i życzę podobnych w roku szkolnym :)
    Pozdrawiam.
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, jak mus to mus - sama z siebie nigdy nie wzięłabym się za Potop, ale szkoła to siła wyższa :) O widzisz, to jesteś jedną z niewielu, którym nie podobał się Forrest :)

      Usuń
  7. Gratuluję wyników! Ja fanką filmów za bardzo nie jestem (jakkolwiek to brzmi:D), więc dużo nie oglądnęłam ale za to zabrałam się w końcu za Grę o tron i się mega wciągnęłam! Co do książek, to przeczytałam dużo, które odkładałam kilka lat i bardzo się cieszę, że się do nich zabrałam. :) Musimy pamiętać o starszych książkach. :D
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J swego czasu również zaczęłam Grę o tron, ale zatrzymałam się na pierwszym odcinku drugiego sezonu i od tamtej pory oglądam już inne seriale. To prawda! Zawsze bardzo się cieszę i uznaję to za sukces, gdy uda mi się nadrobić książkę, którą powinnam przeczytać już daaawno temu :)

      Usuń
  8. Cieszę się, że mam jeszcze miesiąc wakacji. :D
    Początkowo, zaraz po sesji, nie mogłam zmusić się do czytania. XDD Także obejrzałam strasznie wiele filmów. Poznałam w końcu produkcje Marvela. ♥ Od jakiegoś czasu czytam szwedzkie kryminały. :)
    Legion samobójców faktycznie był kiepski. xd
    Gratuluję wyników. ;]

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szczęściara z Ciebie! Ja od jutra zaczynam i bardzo mnie to boli :')
      Wciąż planuję się zabrać za filmy Marvela, ale nigdy nie wiem, od którego powinnam zacząć, więc w rezultacie wciąż odkładam to w czasie ;)

      Usuń
  9. Oba miesiące widzę, że minęły bardzo produktywnie w książkach i filmach, ale to dobrze, bo teraz w roku szkolnym pewnie będzie z tym ciężej :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Korzystałam z wolnego czasu, póki mogłam ;)

      Usuń
  10. Świetne podsumowanie! Naprawdę gratuluje wyników! :) Ogromna ilość i książek i filmów! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne wyniki :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. No to faktycznie, ogromne podsumowanie :) Super tytuły, genialne książki :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/09/zodziejka-dusz-zapomnij-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Woooow nieźle :) Dziwę się, że "Skrzywdzona" oceniłaś tak nisko- mnie się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi niestety kompletnie nie przypadła do gustu :(

      Usuń

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *