SZALONE ZAPOWIEDZI WRZEŚNIOWE

10:43


Hej, kochani! Wrzesień niesie ze sobą wiele nowości… Nie wspominaj o końcu wakacji, nie wspominaj o końcu wakacji, nie wspominaj o końcu wakacji… Tych książkowych oczywiście. O ile ostatnie letnie miesiące były raczej stonowane pod względem premier, wrzesień jest totalnie szalony. Mam wrażenie, że w zapowiedziach znajdują się książki z każdego gatunku, do tego są naprawdę ciekawe – nie żadne zwykłe przeciętniaki. Wychodzi więc na to, że pora wyłożyć jeszcze trochę kasy z portfela. A na co konkretnie? Zapraszam do zajrzenia na krótki spis wrześniowych premier książkowych! :)


Tamtego dnia być może była najszczęśliwsza w całym swoim życiu. Być może, bo nigdy się tego nie dowiedziałem. Zamiast tego stałem w lepkiej i ciepłej kałuży. Moja żona i dziecko nie żyły.

Dawid Kaster dostaje list od byłej żony. Problem w tym, że Ilona została zamordowana cztery lata temu. Mimo to charakter pisma i treść nie pozostawiają wątpliwości. To musi być ona. Krótka wiadomość przywołuje demony przeszłości. Na tym jednak nie koniec, bowiem mężczyzna wkrótce otrzymuje kolejny niespodziewany prezent.
Czy zabójca Ilony prowadzi z Dawidem sadystyczną grę? A może kobieta żyje, a cztery lata temu doszło do niewyobrażalnej pomyłki?
Z każdą kolejną wskazówką Kaster jest coraz bliżej odkrycia prawdy. A ta zaprowadzi go wprost do piekła.


Spotkał ją. Uwierzył jej. Nie powinien.
"Nawiąż rozmowę z wyznaczonym mężczyzną. Nie bądź za szybko bezpośrednia. To on musi złożyć propozycję, a nie na odwrót. Zarejestruj całą rozmowę".
Claire kłamie zawodowo. Wydaje się, że jest stworzona do roli, w którą się wcieli. Na zlecenie firmy prawniczej specjalizującej się w sprawach rozwodowych ma demaskować niewiernych mężów i dostarczać niezbitych dowodów ich zdrady. To ona ma dyktować reguły gry. Gdy "klientem" Claire zostaje interesujący profesor Patrick Fogler, stawka gwałtownie rośnie.
W grze gęstej od mrocznego uwodzenia, manipulacji i niedopowiedzeń role zaczynają się niebezpiecznie odwracać...


Siedemnastoletnia Fanny rzuciła szkołę i w Alpach Szwajcarskich odbywa praktykę w hotelu Château Janvier, który wszyscy pieszczotliwie nazywają Podniebnym. W okresie świąteczno-noworocznym podupadły już nieco hotel z tradycjami przeżywa prawdziwe oblężenie. Zjeżdżają tu najróżniejsi goście – od światowej sławy łyżwiarki, przez autora krwawych thrillerów i dziennikarzy po rosyjskich oligarchów – a przychylać im nieba będzie cały zastęp świeżo zatrudnionych pracowników.
Wraz z pomocą Bena, przystojnego syna właściciela, i tajemniczego Tristana, który potrafi wspinać się po fasadzie budynków jak kot, Fanny spróbuje pokrzyżować szyki pewnym złym ludziom. Postara się też zachować zimną krew (i pracę!), oraz znaleźć pomysł na życie, a może nawet miłość...


Griffin cierpi na zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Uwielbia Harry'ego Pottera i liczby parzyste. Theo jest fanem "Gwiezdnych wojen" i wierzy w światy równoległe. W którymś z nich na pewno wciąż żyje. W którymś z nich obaj nadal są szczęśliwi. Jednak nie w tym. Tworzyli parę idealną. Bajka skończyła się, gdy Theo wyjechał na studia do Kalifornii i poznał nowego chłopaka. Tam też wydarzył się tragiczny wypadek, który zmienił wszystko. Życie Griffina w jednej chwili przeistoczyło się w równię pochyłą. Jedyne, co mu zostało, to żal i sekrety. Na domiar złego, jego ból jest w stanie zrozumieć tylko Jackson – nowy chłopak Theo z Kalifornii. Żeby budować jakąś przyszłość, Griffin musi stawić czoło przeszłości. Przeszłości, która wydarzyła się naprawdę, a nie tej, którą chciałby pamiętać.


Wszystko, czego pragnie Evie, to bycie "normalną". I teraz, kiedy już niemal odstawiła leki, chodzi do nowej szkoły, w której nikt nie zna jej przeszłości, a na liście do odhaczenia została jej już tylko jedna rzecz, zanim przyzna się przed sobą, że jest już normalna. Ale związki mogą nieźle namieszać w głowie – to coś, o czym nowe przyjaciółki Evie, Amber i Lottie, wiedzą aż za dobrze. Ale jak dziewczyny mają ją uchronić przed popełnieniem strasznego błędu, jeśli nic nie wiedzą o jej sekretach?


Dla Penny liceum było monotonnym i nudnym okresem. Co prawda jej znajomi byli w porządku, uczyła się świetnie i choć nawet miała chłopaka, to jak się okazuje, niczego o niej nie wiedział. Penny, aspirująca pisarka, wyjeżdża na studia do Austin w Teksasie – trochę ponad sto kilometrów i miliard lat świetlnych od tego wszystkiego, co pragnie zostawić za sobą.
Sam utknął. Dosłownie, w przenośni, emocjonalnie i finansowo. Pracuje w kawiarni i tam też mieszka, sypiając na położonym na podłodze materacu w pustym pokoiku na piętrze lokalu. Choć wie, że gdy już zostanie sławnym reżyserem filmowym, okres ten będzie dla niego źródłem inspiracji, siedemnaście dolców na koncie w banku i kończący swój żywot laptop wystawiają go na ciężką próbę. Gdy ścieżki Sama i Penny się skrzyżują, nie będzie to, jak w typowych romansach, inicjujące zainteresowanie spotkanie, lecz raczej pełne nieporadności zderzenie. A jednak bohaterowie wymieniają się numerami telefonów i pozostają ze sobą w esemesowym kontakcie. W niedługim czasie stają się "cyfrowo" nierozłączni, dzieląc się swoimi głęboko skrywanymi obawami, traumami i tajemnymi marzeniami. I to wszystko bez upokarzającej dziwaczności, która towarzyszy spotkaniom twarzą w twarz.



W gęstej mgle? W falach Pacyfiku? Na parkingu? W ciężarówce nieznajomego? Gdzie zniknęłaś?Abigail i Jake wkrótce zamierzają się pobrać. Abigail jest młodą fotografką, która po tragicznej śmierci partnera układa sobie życie na nowo. Jake rozstał się z żoną. Samotnie wychowuje sześcioletnią córeczkę Emmę. Pewnego dnia Abigail wybiera się z dziewczynką na plażę. Kiedy robi zdjęcia, traci ją z oczu na kilkanaście sekund. Kilkanaście sekund, które zmieni się w najgorszy rok jej życia... Co byłabyś w stanie zrobić, by odnaleźć ukochane dziecko?


Zło jest namacalne. I wszechobecne. Zostali przeklęci. Tylko tak można wytłumaczyć serię nieszczęść, które spadły na Wyprawę Donnera – grupę pionierów podążających w 1846 roku niepewnym szlakiem na zachód. Szczupłe racje żywnościowe, zagorzałe kłótnie i tajemnicza śmierć małego chłopca doprowadzają odizolowanych od cywilizacji podróżnych na skraj szaleństwa. Choć do przodu wciąż gnają ich marzenia o dostatnim życiu w Kalifornii, wewnątrz grupy zaczynają narastać konflikty, wychodzą na jaw skrywane dotąd tajemnice, dochodzi do brutalnego morderstwa, znikają kolejne osoby... Nad zdrowym rozsądkiem zaczyna górować obłęd i może to za jego sprawą ludzie w karawanie mają wrażenie, że coś ich prześladuje... Niezależnie od tego, czy przyczyną niepowodzeń jest klątwa, nierozważny wybór trasy, czy najzwyklejszy pech, dziewięćdziesiąt osób – mężczyźni, kobiety i dzieci – zmierza ku nieuchronnej tragedii.


Troje nastolatków odbywa podróż po bajecznej Irlandii w poszukiwaniu przygód, naprawy relacji rodzinnych i uleczeniu po nieszczęśliwej miłości. Drogę wyznacza im przypadkowo znaleziony szczególny przewodnik: "Dla złamanych serc"...



Kim jest Alan, jeśli nie jest tchórzem? Szkoła średnia jest sprawdzianem dla każdego, zwłaszcza jeśli nie chcesz rzucać się w oczy. Tym trudniejszy staje się twój los, jeśli musisz ukrywać się przed starszym bratem, który odkrywa twój największy sekret. Brat Alana, Nathan, rzuca mu wyzwanie. Rozpoczyna się gra Cole vs. Cole, a każde z siedmiu zadań wydaje się prawie niemożliwe do wykonania. Czym są jednak owe zadania, jeśli nie można przeciwstawić się okrutnemu bratu i uciec przed gniewem wymagającego ojca? A najtrudniejsze ze wszystkich jest to, by nie pozwolić pewnemu uroczemu chłopakowi dowiedzieć się, że jest obiektem gorących uczuć. Alan Cole nie jest tchórzem i jeszcze udowodni wszystkim, na co go stać!


Supernowoczesna broń biologiczna przynosi całkowitą zagładę. Zaczyna się niewinnie – od zwykłego przeziębienia. Ktoś kichnął, ktoś umarł i nagle Ziemia staje się masowym grobem. Nieliczni, którzy przetrwali, zagubieni w nowym postapokaliptycznym świecie, zaczynają śnić. Wizje wskazują im drogę, zwiastują pojawienie się wysłanników Dobra i Zła. Każdy musi dokonać wyboru i podążyć własną ścieżką. W Ameryce podzielona ludzkość formułuje dwa obozy – wzorowaną na demokracji Wolną Strefę w Kolorado i brutalną dyktaturę w Las Vegas, rządzoną przez psychopatów i kryminalistów, w których epidemia obudziła wszystko, co najgorsze. Czy ci, którzy wierzą w miłość, dobroć i braterstwo, mają szansę w nieuniknionym starciu z ludźmi o najbardziej prymitywnych instynktach? Konfrontacja między siłami Dobra i Zła staje się nieunikniona.


Kiedy Elle Longfield spotyka w pociągu dwóch młodych mężczyzn rozmawiających z nastoletnimi dziewczynami, nie widzi w tym nic niepokojącego, dopóki nie dowiaduje się, że właśnie opuścili więzienie. Natychmiast odzywa się w niej instynkt macierzyński, ma syna w podobnym wieku. Ostatecznie przenosi się do innego wagonu, nie chcąc się wtrącać. Nazajutrz okazuje się jednak, że jedna z dziewczyn, Anna, zaginęła. Elle zgłasza się na policję. Po roku Anna ciągle jest uznana za zaginioną, a Elle zaczyna dostawać anonimowe pogróżki. Tropy prowadzą do matki zaginionej dziewczyny, jednak podejrzenia wynajętego detektywa skupiają się na innych członkach rodziny i przyjaciołach, którzy najwyraźniej mają coś do ukrycia. Za to wszyscy bacznie obserwują Elle. 



Krwawa zbrodnia na zawsze odmienia los trzech sióstr. Zostają porwane do świata elfów, bajecznego Elysium. Upływa dziesięć lat; Judyta pragnie za wszelką cenę odnaleźć swoje miejsce w krainie elfów – lecz dumni elfowie gardzą śmiertelniczką, a wzgardliwszy od innych jest książę Cardan, najmłodszy i najokrutniejszy z potomków Najwyższego Króla.
By zdobyć pozycję na Dworze, musi rzucić Cardanowi wyzwanie – a następnie ponieść konsekwencje.Judyta poznaje labirynt intryg i ułudy, odkrywa własną przebiegłość i to, że zdolna jest zadać ból a nawet śmierć. Gdy za sprawą zdradzieckich knowań elfowym dworom zagraża niebezpieczeństwo pogrążenia się w chaosie krwawej wojny, Judyta gotowa jest narazić życie, by ocalić siostry i Królestwo.

Andee Lawrence to była detektyw, której małżeństwo jest w rozsypce. Aby nie pogrążyć się w smutku, kobieta rzuca się w wir pracy i zaczyna prywatne śledztwo w sprawie tajemniczego zniknięcia nastolatki, która zaginęła dwa lata temu. Rowzee Cane, lokalna emerytowana nauczycielka, niedawno dowiedziała się, że ma groźnego guza mózgu. Postanawia nie informować o tym rodziny, choć jej stan się pogarsza w bardzo szybkim tempie. Kobiety jeszcze nie wiedzą, że ich drogi się skrzyżują i razem odkryją wielki sekret, który wpłynie na ich życie bardziej, niż mogłoby im się wydawać. Sekret, który być może nigdy nie powinien zostać odkryty.


Po skończeniu szkoły średniej Riley przeżywa lekki kryzys tożsamości. Kiedyś była najpopularniejszą uczennicą i główną cheerleaderką, a teraz jest… właśnie, kim? Brak planów na najbliższą przyszłość trochę ją przeraża. Dziewczyna postanawia jednak korzystać z pogody i cieszyć się wakacjami, które spędza u swojej ciotki. Zwłaszcza, że w oko wpadł jej Zeke, przystojny artysta, który ma swój własny stragan na letnim targu. Aby mu się przypodobać, kłamie, że też ma zdolności manualne. Podobno jest niesamowita w wytwarzaniu mydła!
Czy Riley zdąży z nauką nowej umiejętności, aby wystawić się na stoisku obok Zeke’a? Może uda jej się przekonać chłopaka, że robi to całe życie. Przecież takie drobne kłamstwo, nie powinno zaszkodzić ich relacji. Prawda?


Która ze wspomnianych książek najbardziej Was zainteresowała? Ja nie mogę doczekać się czytania W żywe oczy, ponieważ poprzednia książka autora, Lokatorka, była wspaniała. Z chęcią sięgnęłabym również po intrygujące młodzieżówki: nowego Adama Silverę, Alan Cole nie jest tchórzem i Kontakt alarmowy. Bardzo się cieszę, że będę mogła przeczytać Okrutnego księcia i Głód – oby obie książki okazały się tak dobre, jak wskazują na to ich opisy :)

You Might Also Like

28 komentarze

  1. Chcę przeczytać Obserwuję Cię i 0dkąd odeszła. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chętnie poczytałabym Odkąd odeszła - już poprzednie książki Susan Lewis mnie kusiły :)

      Usuń
  2. Tyle wspaniałych nowości! ''Podniebny'', ''Kontakt alarmowy'', ''Love & Luck'' i ''Okrutny książę'' to moje MUST HAVE! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam ochotę wszystkie powyższe książki oznaczyć jako Must Have - wrzesień nie jest lekki dla portfela :D

      Usuń
  3. Najszczęśliwsza i Rok we mgle to coś dla mnie :) Głód też wygląda obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostawiłeś mi tylko przeszłość - czyżby kolejna homoseksualna książka?
    Ja we wrześniu czekam na podniebnego i drugie życie Izabel ❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdziwiłabym się, gdyby tak było. Do tej pory od Adama Silvery czytałam tylko They Both Die At The End, ale tam również pojawiał się ten motyw ;)

      Usuń
  5. Okrutny książę, okrutny książę, okrutny książę! To właśnie chcę przeczytać. <3
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Pamiętam, że chciałam go przeczytać już dawno temu, jeszcze gdy widziałam go w wersji angielskiej, a o polskim wydaniu nie było mowy :)

      Usuń
  6. Bardzo ładne grafiki. :)
    We wrześniu pojawi się całkiem sporo ciekawych książek, najbardziej zaintrygowały mnie Okrutny książę, Love&Luck, Rok we mgle, Jestem już normalna?, Zostawiłeś mi tylko przeszłość oraz W żywe oczy. Mój portfel będzie świecić pustkami. :<
    A Obserwuję cię już za mną i śmiało mogę go polecić, bo autorka ma bardzo lekki styl, a zakończenie jest zupełnie nieprzewidywalne. ;)
    Pozdrawiam! :)
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo się cieszę, że Ci się podobają :)
      To prawda - wrzesień ograbia nas ze wszystkich pieniędzy. Nie pamiętam kiedy ostatnio tak wiele książek na raz wpadło mi w oko :)

      Usuń
  7. Wiele pozycji mnie zainteresowało, ale Obserwuję cię już czytałam.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam Najszczęśliwszą! :) A najbardziej czekam na Katsu!

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dobrze słyszeć, że Najszczęśliwsza jest tak dobra, jak zapowiada opis :)

      Usuń
  9. "Alan Cole nie jest tchórzem", "Zostawiłeś mi tylko przeszłość" i "Kontakt alarmowy" - na te pozycje czekam najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do tej pory byłam święcie wręcz przekonana, że z zapowiedzi na wrzesień interesują mnie raptem trzy tytuły, jednak Twój post nieco zmienił mój punkt widzenia :P
    Tak więc na sto procent sięgnę po „Podniebny" i mam wielką nadzieję, że uda mi się również po nową książkę Adama Silvery. Poza tym ciekawi mnie „Okrutny książę", „Love&Luck" i „Kontakt alarmowy", a z niewymienionych przez Ciebie „Tusz" i „Księżniczka popiołów"... tak, to zdecydowanie nie będzie jeden z ubogich miesięcy... a przynajmniej jeśli chodzi o ilość książek. Bo z ilością pieniędzy w portfelu może być różnie :P

    Pozdrawiam cieplutko!♥
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzesień jest okropny - tyle książek chciałabym przeczytać, a wiem, że nie stać mnie na kupno wszystkich, a do tego zaczyna się szkoła, więc nawet nie miałabym czasu, żeby to zrobić ;)

      Usuń
  11. Najbardziej czekam na „Kontakt alarmowy” - okładka jest przepiękna 😍 Ale moją uwagę przykuł jeden szczegół, napisałaś autorka „Lokatorki” a JP Delaney, to autor - mężczyzna, pod pseudonimem, bo to thriller dla kobiet i takie zabiegi ułatwiają marketing 😏 Gdybyś była zainteresowana tematem pseudonimów autorów i wyjaśnieniem dlaczego to robią, na moim blogu pojawił się kiedyś post pt. „Tajni agenci” ☺️ Zaczytanych (jeszcze) wakacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wczoraj dowiedziałam się, e JP Delaney to PAN ._. I byłam w szoku! Dziękuję, że zwróciłaś na to uwagę, zaraz poprawię ten błąd. A do Ciebie na pewno wpadnę przeczytać post :)

      Usuń
  12. W sumie najbardziej interesują mnie "Okrutny książę", "Zostawiłeś mi tylko przeszłość" i "Obserwuje cię", ale też kusi mnie "Głód".
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Kilka fajnych pozycji jest. Teraz tylko czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to prawda. Zaczyna się rok szkolny, więc czasy czytania bez wyrzutów sumienia juś się skończyły ;)

      Usuń
  14. ,,W żywe oczy" aktualnie jestem w trakcie czytania i jak na razie bardzo mnie intryguje, a jestem raczej pozytywnie nastawiona, ponieważ bardzo podobała mi się ,,Lokatorka".
    ,,Podniebny" ma boską okładkę!
    ,,Obserwuję Cię" już przeczytałam i jest spoko na raz, ale szału też nie ma.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam Lokatorkę i bardzo się cieszyłam na W żywe oczy, ale mój egzemplarz jeszcze do mnie nie dotarł :(

      Usuń

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *