PODSUMOWANIE KWIETNIA 2016 + SERIAL

17:16




W kwietniu musiałam zmagać się z wieloma przeciwnościami losu, jeśli chodzi o czytanie, chociaż i tak uważam, że jest całkiem nieźle, ponieważ prawie wszystkie z przeczytanych książek udało mi się zrecenzować.

Nie mam pojęcia dlaczego, i bardzo mnie to irytuje, ale ostatnio kiedy tylko zabieram się za czytanie czegokolwiek, momentalnie chce mi się spać. Nie ważne, czy to ranek, południe czy wieczór. Po prosu oczy same mi się zamykają, nawet kiedy nie jestem wcale zmęczona. :D Nie wiem, czy jest na to jakiś sposób, jeśli tak, to z chęcią go poznam. Przez tą  dziwną przypadłość czytanie niektórych książek zajęło mi więcej czasu niż bym chciała, więc nie mam ich specjalnie dużo na swoim koncie w kwietniu.

Przeczytane w kwietniu:
,,Upiory" Jo Nesbo
,,Legenda. Rebeliant" Marie Lu
,,Starter" Lissa Price
,,Skąpiec" Molier
,,Ender" Lissa Price

Ranking kwietnia:
1. ,,Legenda. Rebeliant" Marie Lu - RECENZJA
2. ,,Skąpiec" Molier
3. ,,Upiory" Jo Nesbo - RECENZJA
4. ,,Ender" Lissa Price - RECENZJA
5. ,,Starter" Lissa Price - RECENZJA


Do wszystkich książek załączam ich recenzje, a o jedynej z nich, której nie opisałam, mogę powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych lektur szkolnych, jakie czytałam. Nie ukrywam, że poniekąd chodzi tu o jej długość, ponieważ lubię dramaty i komedie, kiedy są zwięzłe i krótkie. Ale poza tym, Skąpiec naprawdę mi się spodobał i mocno rozbawił. Przypadł mi do gustu wyśmiewający styl Moliera i postacie przez niego stworzone. Szczególnie polubiłam Jakuba, być może dlatego, że aktor odgrywający jego rolę w teatrze był przekomiczny. Sztuka teatralna na podstawie tej książki również bardzo mi się spodobała. :)


                              SKAZANY NA ŚMIERĆ






Uwaga, uwaga! Teraz trochę o moim ulubionym serialu. :) Nie jest on nowy, bo pierwszy odcinek pochodzi z 2005 roku, a ostatni został nagrany cztery lata później. Serial posiada 4 sezony oraz film The Final Break, podsumowujący i kończący losy bohaterów.

Głównym bohaterem jest Michael Scofield - wysoko wykształcony młody inżynier i niezrównany geniusz. Akcja serialu zaczyna się, gdy brat Michaela - Lincoln Burrows - trafia do jednego z najbrutalniejszych więzień w Stanach Zjednoczonych i zostaje niesłusznie skazany na śmierć na krześle elektrycznym. Scofield nie wierzy w winę starszego brata, więc porzuca wszystko co ma, aby pomóc mu wrócić na wolność. Zaczyna skrupulatne przygotowania planu, wykorzystuje całą swoją wiedzę i umiejętności, a w końcu tatuuje na całym swoim ciele mapę ucieczki. Ku ironii, był jednym z tych, którzy stawiali budynek więzienia Fox River, a teraz ma być pierwszym, który stamtąd ucieknie.W końcu upozorowuje napad na bank, aby trafić do tego samego zakładu karnego, w którym znajduje się Lincoln. Zaczyna się wprowadzanie doskonałego planu w życie, jednak nie wszystko idzie tak łatwo. Ludzie, którzy wpakowali Lincolna do więzienia mają swoje powody, aby nie pozwolić mu przeżyć. W grę wchodzi rząd sprawujący okrutną politykę, robiący wszystko, aby zyskać władzę. Michael musi się spieszyć. Wkrótce nadejdzie dzień egzekucji jego brata, a jego niewinność wciąż nie została udowodniona.

Ten serial jest niesamowity. Jeśli tylko lubicie ,,więzienne" klimaty, to jest coś dla Was. Liczne zwroty akcji, złożone zagadki, walka o przetrwanie. Jednak Skazany na śmierć porusza też inne ważne tematy: relacje rodzinne, poświęcenie, zaufanie. Nie brakuje tam intrygujących bohaterów, sam Wentworth Miller, grający główną rolę, doskonale się spisał. Nie można się oderwać od tego serialu. Zdaję sobie sprawę, że jego premiera miała miejsce dawno temu, ale jeśli jakimś cudem jeszcze o niem nie słyszeliście, gorąco Wam go polecam! :)

____________________________
FACEBOOK: Books of Souls
INSTAGRAM: books.of.souls



You Might Also Like

0 komentarze

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *