PODSUMOWANIE PAŹDZIERNIKA 2017

12:30



Hej, kochani!
Kolejny miesiąc gdzieś uciekł, ale zbliżamy się do zimy i świąt Bożego Narodzenia, co mnie bardzo cieszy. Naprawdę jestem zadowolona z faktu, że te ciepłe miesiące nie wrócą szybko. Październik znów minął mi pod znakiem szkoły, która tym razem zjadła mnie jeszcze bardziej niż ostatnio. Zaczęła się poważna walka o dobre oceny, która wysysa mój czas wolny w bardzo dużym stopniu. Zresztą, nie ma o czym mówić, ponieważ jeśli jesteście uczniami lub studentami, pewnie też zmagacie się z nieustającym zmęczeniem i brakiem czasu na cokolwiek. U mnie poskutkowało to dosyć miernym wynikiem czytelniczym, ale o tym za chwilę...

Październik był także miesiącem Krakowskich Targów Książki, które były absolutnie fantastycznym dniem. Opowiem Wam więcej już wkrótce w relacji, ale wiedzcie, że jeśli nigdy jeszcze nie mieliście okazji być na Targach, koniecznie musicie to przeżyć. Takie wydarzenie dla książkoholika to raj na ziemi :)
Chociaż mój wynik czytelniczy dla niektórych może nie być wcale aż tak słaby, w porównaniu z ilością książek przeczytanych przeze mnie w miesiącach wakacyjnych (lub w każdych innych miesiącach przed rozpoczęciem liceum) widać tutaj dużą różnicę. Wcześniej rzadko mi się to zdarzało, ale teraz nad niektórymi książkami spędzam tydzień czasu, bez przerwy walcząc z zamykającymi się oczami. Chociaż książkę zabieram ze sobą dosłownie wszędzie, i tak brakuje mi czasu, aby do niej zajrzeć. Mam jednak nadzieję, że listopad okaże się pod tym względem lepszy. Jestem też zadowolona z tego, że w końcu udało mi się przeczytać jakiś klasyk - wprawdzie była to moja lektura szkolna, ale zawsze coś!



W październiku przeczytałam 7 książek:
- Obca - Diana Gabaldon /709 s./★★★★☆☆☆☆☆
- #niewidzialna - Sharon Huss Roat /336 s./★★★★★★★☆☆
- Ocalona - Alexandra Duncan /460 s./★★★★★★★☆☆
- Ogromne okno - Lemony Snicket /221 s./★★★★★☆☆☆☆
- Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow /447s./★★★★★☆☆☆☆
- Zakazane życzenie - Jessica Khoury /376 s./★★★★★☆☆☆☆
- Szaławiła - Marta Kisiel /63 s./★★★★★★☆☆☆




NAJLEPSZA KSIĄŻKA: #niewidzialna
NAJGORSZA KSIĄŻKA: Obca
NAJLEPSZY BOHATER: Kaspida (Zakazane życzenie) / Behemot (Mistrz i Małgorzata)
NAJGORSZY BOHATER: Claire (Obca

ŁĄCZNIE PRZECZYTANYCH STRON: 2 612
ŚREDNIO NA DZIEŃ: 84

Ogromne okno to trzeci z kolei tom Serii Niefortunnych Zdarzeń i był on tak samo przyjemny jak poprzednie. Przyznam jednak, że powoli zaczyna mnie frustrować powtarzalność zdarzeń w tych książeczkach i - przede wszystkim - nieuchwytność Hrabiego Olafa. Zamierzam jednak kontynuować tą serię - na mojej półce leży już Tartak Tortur. Mistrz i Małgorzata była moją lekturą szkolną a zarazem pierwszą książką rosyjskiego autora, jaką przeczytałam. Na pewno nie będzie jednak ostatnią, ponieważ styl Bułhakowa BARDZO mi się podobał. Chociaż sama książka miejscami zaczynała mnie nużyć, ogólnie oceniam ją na całkiem dobrą lekturę. Recenzje Obcej i #niewidzialnej są już na blogu, więc odsyłam Was do nich, jeśli jesteście ciekawi mojej opinii, natomiast posty o Ocalonej, Zakazanym życzeniu i Szaławile pojawią się już wkrótce :)

W październiku na blogu pojawiły się recenzje:

Oraz dodatkowo:

W październiku obejrzałam 6 filmów:
- Nerve /★★★★★★★☆☆
- Zwierzęta nocy/Nocturnal Animals/★★★★★★★☆☆
- The DUFF/★★★★★★☆☆☆
- Lot nad kukułczym gniazdem/One Flew Over the Cockoo's Nest/★★★★★★★☆☆
- Bogowie/★★★★★★★☆☆
- Ponad wszystko/Everything Everything /★★★★★★☆☆☆



NAJLEPSZY FILM:
Zwierzęta nocy
NAJGORSZY FILM: The DUFF
NAJLEPSZA ROLA:
- Aaron Taylor-Johnson - Ray Marcus (Zwierzęta nocy)
- Tomasz Kot - Zbigniew Religa (Bogowie)
- Jack Nicholson - Randle Patrick McMurphy (Lot nad kukułczym gniazdem)

Październik rozpoczęłam od ponownego obejrzenia Nerve. Nadal uwielbiam ten film tak samo - zresztą, patrzenie na Dave'a Franco to sama przyjemność ;) Zwierzęta nocy obejrzałam ze względu na Jake'a Gyllenhaala, który, swoją drogą, jest moim ulubionym aktorem. Ten film może pochwalić się znakomitym psychodelicznym klimatem pełnym napięcia oraz zakończeniem, które każdy może interpretować po swojemu. The DUFF było przyjemną i zabawną ekranizacją książki, którą czytałam kilka lat temu - dobry wybór, gdy chcecie trochę się pośmiać i zrelaksować. Lot nad kukułczym gniazdem był na mojej liście filmów do obejrzenia od bardzo dawna, ponieważ jest to film tak znany i wielokrotnie nagradzany, że po prostu musiałam go w końcu obejrzeć. Motyw szpitala psychiatrycznego, trafiający do mnie humor i znakomita gra aktorska... To musiało skończyć się dobrze. Chociaż bardzo rzadko decyduję się na polskie filmy, Bogowie były jednym z tych, które zawsze chciałam zobaczyć. Tomasz Kot świetnie odegrał rolę profesora Religi, a sam film w ciekawy sposób pokazał postęp polskiej medycyny oraz drogę, jaką musiał pokonać Religa, aby osiągnąć swój cel. Ponad wszystko było niezwykle uroczą ekranizacją książki Nicoli Yoon, którą czytałam w sierpniu. Film nie zdołał wprawdzie przebić powieści, ale był bardzo przyjemną odskocznią :)

KONKURS!

Jak pewnie wiecie, 25 października miała miejsce premiera Dworu skrzydeł i zguby. Dzięki wydawnictwu Uroboros mam do rozdania jeden egzemplarz tej powieści, której recenzję możecie przeczytać <tutaj>. Konkurs odbywa się na moim Instagramie, gdzie znajdziecie wszystkie szczegóły :)



A co Wam udało się przeczytać i obejrzeć w październiku? Znacie którąś z książek, które pojawiły się w tym podsumowaniu? A może widzieliście którąś z ekranizacji? :)

You Might Also Like

0 komentarze

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *