PODSUMOWANIE SIERPNIA 2017

15:21



Hej, kochani!
Piszę ten post drugi raz, ponieważ pierwsza wersja, całkiem już ukończona, gdzieś przez przypadek uciekła, kiedy bawiłam się w zmianę szablonu. Swoją drogą, dajcie znać, co myślicie o nowym wyglądzie bloga. Poprzedni szablon nie pozwalał mi na zmianę czcionki, co strasznie mnie denerwowało, więc postanowiłam go zmienić. Czy jest lepiej, czy gorzej - nie wiem. Ale moje nerwy na pewno mi za to podziękują. Ze zmianą szablonu idą też małe zmiany w organizacji postów, możecie to zobaczyć już w dzisiejszym podsumowaniu. Jestem ciekawa, jak Wam się spodobają :)

Miałam nie wspominać o szkole, ale, kurczę, tak ciężko o niej zapomnieć! Jesteście gotowi na nowy rok szkolny? Szczerze mówiąc, ja jestem coraz bardziej przerażona. Czeka mnie nowa szkoła w nowym mieście i bardzo się tym stresuję. Mam nadzieję, że wszystko okaże się nawet nie w jednym ułamku tak złe, jak mi się wydaje.



Jeśli chodzi o książki, to w sierpniu spotkał mnie mój pierwszy kac książkowy. Była to zasługa zabójczej mieszanki Imperium burz oraz A Court Of Wings And Ruin, które czytałam jedna za drugą. Te fantastyczne, ale totalnie łamiące serce powieści sprawiły, że zablokowałam się czytelniczo na dwa tygodnie. Wynik jednak nie do końca odzwierciedla mój zastój, z czego bardzo się cieszę - udało mi się ukryć tą katastrofę. Jednak z panem Kacem Książkowym już nigdy nie chcę mieć nic do czynienia!



W SIERPNIU przeczytałam 10 książek:
- Ocalałe - Riley Sager /432 s./ ★★★★★☆☆☆☆
- Przykry początek - Lemony Snicket /176 s./ ★★★★★★★☆☆
- Ponad wszystko - Nicola Yoon /328 s./ ★★★★★★★★☆
- Szóstka wron - Leigh Bardugo /496 s./★★★★★★★★★
- Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker /421 s./ ★★★★☆☆☆☆☆
- Ogień i woda - Victoria Scott /368 s./ ★★★★★★☆☆☆
- Imperium burz - Sarah J. Maas /864 s./★★★★★★★★★
- A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas /699 s./ ★★★★★★★★☆
- Listy niezapomniane. Tom II - Shaun Usher /416 s./ ★★★★★☆☆☆☆
- Między niebem a Lou - Lorraine Fouchet /352 s./ ★★★★★★☆☆☆




NAJLEPSZA KSIĄŻKA: Szóstka wron
NAJGORSZA KSIĄŻKA: Dziesięć płytkich oddechów
NAJLEPSZY BOHATER: Jesper (Szóstka wron)
NAJGORSZY BOHATER: Tella (Ogień i woda)

ŁĄCZNIE PRZECZYTANYCH STRON: 4 552
ŚREDNIO NA DZIEŃ: 147

W sierpniu możecie spodziewać się recenzji wspaniałej Szóstki wron oraz przeuroczego Ponad wszystko. Napisałam też post na temat A Court Of Wings And Ruin, czyli Dworu Skrzydeł i Zguby. Możliwe, że pojawią się też wpisy o Listach niezapomnianych i Między niebem a Lou. Co do reszty książek, której nie będę recenzować... Przykry początek to świetna opowieść, która może podobać się nie tylko dzieciom, a ja jestem na to doskonałym przykładem. Na pewno będę kontynuować Serię Niefortunnych zdarzeń. Po powieści K.A. Tucker oczekiwałam czegoś więcej. Dziesięć płytkich oddechów okazało się banalną historią, która w żaden sposób do mnie nie pasowała. Rozważam jednak sięgnięcie po kolejny tom, bo słyszałam, że jest on lepszy od pierwszego. Ogień i woda może szczycić się jedną z najbardziej irytujących bohaterek w historii. I chociaż na początku książki czułam jedynie rosnące zażenowanie, na koniec naprawdę mnie wciągnęła.

W sierpniu na blogu pojawiły się recenzje:
- IMPERIUM BURZ, CZYLI SERCOŁAMACZ
- OCALAŁE, CZYLI TATUAŻ I ZAPOMNIENIE
- UGLY LOVE, CZYLI GUILTY PLEASURE NIE WYBIERA
- ODDAM CI SŁOŃCE, CZYLI MALOWANIE SŁOWAMI
- KRÓLOWA CIENI, CZYLI DRUŻYNA GWIAZD

Oraz dodatkowo:
- ZAPOWIEDZI NA WRZESIEŃ 2017
- POLSCY AUTORZY BOOK TAG
- PODSUMOWANIE LIPCA 2017



Postanowiłam urozmaicić podsumowania miesiąca o nowy element - filmy, które obejrzałam w danym miesiącu. Jakiś czas temu nie oglądałam dosłownie NIC - zero filmów, zero seriali... A teraz nagle się to zmieniło i wkręcam się w kinematografię coraz bardziej. Wiem, że duża część z Was ogląda bardzo dużo filmów, dlatego stwierdziłam, że możecie być zainteresowani moją opinią i ocenami.

W sierpniu obejrzałam 8 filmów:
- Cast Away: Poza światem /Cast Away/ ★★★★★★★☆☆
- Lemony Snicket: Seria Niefortunnych Zdarzeń /Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events/ ★★★★★★☆☆☆
- Wyspa tajemnic /Shutter Island/ ★★★★★★★★☆
- Jak wytresować smoka /How To Train Your Dragon/ ★★★★★★★☆☆
- Siedem /Se7en/ ★★★★★★★☆☆
- Niech będzie teraz /Now Is Good/ ★★★★★★☆☆☆
- Incepcja /Inception/ ★★★★★★★★★
- Wciąż ją kocham /Dear John/ ★★★★★★☆☆☆



NAJLEPSZY FILM: Incepcja
NAJGORSZY FILM: Niech będzie teraz
NAJLEPSZA ROLA:
- Jim Carrey - Hrabia Olaf (Lemony Snicket)
- Kevin Spacey - Siedem (John Doe)
- Leonardo Di Caprio - Teddy Daniels (Wyspa tajemnic)

Incepcja to film, który mogłabym oglądać 29362736 razy, a i tak by mi się nie znudził. W sierpniu obejrzałam go kolejne dwa razy i nadal fascynuje mnie tak bardzo, że po seansie nie mogę przestać o nim myśleć. W końcu obejrzałam też Wyspę Tajemnic, która okazała się czymś kompletnie innym, niż się spodziewałam - w pozytywnym sensie. Była ona nagromadzeniem wątków, które uwielbiam. Jako że w tym miesiącu przeczytałam też Przykry Początek, chciałam zobaczyć też ekranizację, czyli Lemony Snicket: Serię Niefortunnych Zdarzeń, jednak nie wiedziałam, że dotyczy ona wszystkich trzech tomów. W ten sposób zaserwowałam sobie duży spojler, ale film i tak mi się podobał. A Jim Carrey w roli Hrabiego Olafa był wspaniały! Siedem to thriller idealnie w moim stylu. Jedyne, co mam mu do zarzucania, to mały niedosyt, który odczułam na koniec filmu - miałam wrażenie, że urwał się on w złym momencie. Historia zawarta w Niech będzie teraz sprawiła, że wylałam trochę łez, jednak aktorzy grający główne role byli według mnie nieco drętwi. Co do Jak wytresować smoka, powiem tylko jedno - gdyby można było kupić prawdziwego smoka, byłabym pierwsza w kolejce!



Na koniec jak zawsze przedstawię Wam miesięczną porcję zdjęć. W sierpniu nie miałam możliwości robić ich tak dużo jak zwykle, bo dużo czasu spędziłam poza granicami kraju, jednak na wakacjach udało mi się zrobić kilka fotek, które są dla mnie wyjątkowe. Mam na myśli te dwie na początku, zrobione podczas wędrówek i wspinaczek w austriackich Alpach :)

 
 

 
 
 
 

Koniecznie dajcie mi znać, co Wy przeczytaliście w sierpniu i za co macie zamiar zabrać się we wrześniu. Powiedzcie też, czy znacie filmy, o których wspominałam, i co o nich sądzicie. No i najważniejsze - będę bardzo wdzięczna, jeśli powiecie mi, czy podoba Wam się nowy wygląd bloga! :)

You Might Also Like

0 komentarze

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *