ZAPOWIEDZI NA MAJ 2019

18:07


Hej, kochani! Powracam z comiesięcznym cyklem zapowiedzi, który odpuściłam sobie w kwietniu, ponieważ nie potrafiłam znaleźć właściwej liczby interesujących mnie premier. W maju również nie jest ich dużo, bo zaledwie dziewięć, jednak są to pozycje, które warto Wam pokazać. Gotowi na to, by zobaczyć, co ciekawego wydawcy przygotowali dla czytelników w maju? Zaczynamy! :)


Zbiór blisko trzydziestu wywiadów z przedstawicielami najniższych warstw chińskiego społeczeństwa. Wśród rozmówców Liao Yiwu są m. in.: handlarz ludźmi, kierownik szaletu publicznego, mistrz feng shui, trędowaty, chłopski cesarz, lunatyk, śpiewak uliczny. Ich opowieści mówią nam równie wiele o życiu codziennym Chińczyków żyjących na samym dole drabiny społecznej, ile o kulturowym bogactwie, wielosetletniej tradycji i skomplikowanej historii najnowszej tego kraju. Oddając głos tym, jak to określił Philip Gourevitch, „zakneblowanym grupom społeczeństwa”, tym nieuznawanym przez Partię renegatom i pariasom, Liao Yiwu kreśli pasjonujący i bardzo prawdziwy obraz Chin.


Przeprowadzka z Londynu do nadmorskiego Flinstead miała być dla Joanny i jej synka Alfiego nowym początkiem. Pewnego dnia rozmawiając z innymi matkami, Jo dowiaduje się, że w ich sennym miasteczku podobno mieszka pod nowym nazwiskiem słynna morderczyni, która jako nieletnia wbiła małemu chłopcu nóż kuchenny prosto w serce.

Początkowo kobieta bagatelizuje tę plotkę, jednak szokująca wiadomość nie daje jej spokoju do tego stopnia, że powtarza ją dalej. Plotka zaczyna żyć własnym życiem i rozprzestrzeniać się jak pożar.

Kiedy Joanna wchodzi na Twittera i odczytuje: "plotki potrafią zabijać", a kilka dni później na szkolnej tablicy ogłoszeń widzi przerobione zdjęcie klasowe, na którym w piersi Alfiego tkwi zakrwawiony nóż, zaczyna baczniej przyglądać się mieszkańcom Flinstead.

Czy jej synek jest w niebezpieczeństwie? Kim jest ukrywająca się dzieciobójczyni?

Historia opisana w powieści jest luźno oparta na głośnej sprawie Mary Bell. W 1968 roku jako jedenastolatka Mary Bell zabiła dwóch kilkuletnich chłopców. Udusiła ich i pośmiertnie okaleczyła. Uznano ją za niepoczytalną i umieszczono w zakładzie poprawczym. W wieku dwudziestu trzech lat została wypuszczona na wolność i otrzymała nową tożsamość, by móc rozpocząć nowe życie.


Przewrotna historia miłosna bezbłędnie oddająca ducha naszych czasów!
Tiffy i Leon dzielą mieszkanie.
Tiffy i Leon dzielą jedno łóżko.
Tiffy i Leon nigdy się nie spotkali...
Tiffy Moore pilnie potrzebuje taniego lokum. Leon Twomey bierze nocne zmiany, bo rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy. Choć ich przyjaciele sądzą, że to szaleństwo, oni znajdują idealne rozwiązanie: w ciągu dnia Leon będzie w ciasnej kawalerce odsypiał noce zmiany, dzięki czemu Tiffy będzie miała to samo mieszkanie wyłącznie dla siebie przez resztę doby.

Ona właśnie zerwała ze swoim zazdrosnym chłopakiem i ledwo wiąże koniec z końcem, pracując w niszowym wydawnictwie, on bardziej dba o innych niż o siebie – nocami zajmuje się pensjonariuszami domu opieki, a każdy grosz odkłada na prawników, którzy wyciągną jego niesłusznie skazanego brata z więzienia.

Na przekór wszystkim i wszystkiemu, dwoje niezwykłych współlokatorów odkrywa, że jeśli wyrzuci się wszystkie zasady przez okno, można stworzyć całkiem przyjemne i ciepłe domowe ognisko.


Spokój? W słowniku Namiestniczki Thornu ten wyraz nie istnieje.
W mieście grasuje zabójca, a terytorium wilków skrywa masowe groby. Jedyny trop prowadzi do młodziutkiej wampirzycy. Kim właściwie jest Daria? I jaką rolę odegrała w tej zbrodni?

Namiestniczka Dora Wilk i Roman, książę wampirów, jednoczą siły i gromadzą sojuszników, by rozwiązać tajemnicę przerażających morderstw i wymierzyć sprawiedliwość.

Gęsta intryga, kryminalne śledztwo, skomplikowane relacje i niezmiennie spora dawka sarkazmu.

W świecie Thornu jeszcze nigdy nie czaiło się tak wielkie zło.


Większość swojego siedemnastoletniego życia Alice spędziła z matką w drodze, uciekając przed prześladującym je pechem. Jednak dopiero kiedy jej żyjąca w osamotnieniu babcia, autorka kultowych, mrocznych historii, umiera w swojej posiadłości Hazel Wood, Alice dowiaduje się, co oznacza prawdziwy pech. Jej matka znika, porwana przez tajemniczą postać z groźnej krainy, o której pisała babcia Althea. Jedyną wskazówką Alice jest notka zostawiona przez matkę: "Trzymaj się z dala od Hazel Wood". Dotychczas Alice wystrzegała się dziwacznych fanów swojej babki. Teraz jednak nie ma wyboru i postanawia skorzystać z pomocy kolegi ze szkoły, a jednocześnie wielbiciela twórczości Althei – Ellery'ego Fincha. Wyruszają do Hazel Wood, by uratować matkę, a następnie trafiają do świata opisanego przez Altheę, gdzie Alice być może uda się poznać prawdę na swój własny temat.


Nowa seria w uniwersum „Kronik Jaaru”. Poznaj mroczne sekrety magicznej krainy.

March Sky jeszcze nie ma pojęcia, kim tak naprawdę jest. Zwykłą dziewczyną z małego, szkockiego miasteczka? A może jednak kimś więcej? Rówieśnicy jej nie oszczędzają, a matka skrywa tajemnice przeszłości, które nie mają ujrzeć światła dziennego. Dodatkowo, życia March nie ułatwiają pojawiające się koszmary i senne wizje, zaczynające spędzać jej sen z powiek.

Ktoś ją śledzi. Tajemniczy chłopak o niebieskich oczach pojawia się wszędzie tam, gdzie nie powinien. Sny zaczynają przekuwać się w rzeczywistość, a w żyłach dziewczyny burzy się krew i budzi moc mogąca doprowadzić ją na skraj katastrofy. Magia, opowieści o wiedźmach, czarne koty?  To nie fantazja, to początek nowej przygody, która rozpoczyna się od niewinnego otworzenia niewłaściwych drzwi. Intrygi, walka ze stworzeniami nie z tego świata i miasto, które tylko na pierwszy rzut oka wydaje się idyllą, bo pod warstwą cudowności czeka podstęp.


W trzeciej części z bestsellerowej serii Sagi Księżycowej, Cinder, Scarlet, Wilk i Kapitan Thorne łączą swoje siły, aby obalić rządy okrutnej królowej Levany, chcą uratować świat i obsadzić na tronie Luny jego prawowitą księżniczkę.
Ich nadzieją staje się Cress, lunarska skorupa, zamknięta od siedmiu lat w satelicie, niczym Roszpunka w swojej wieży. Czas w odosobnieniu sprawił, że Cress jest świetnym hakerem. Niestety, została zmuszona do pracy dla Królowej Levany, i właśnie otrzymała rozkaz wyśledzenia Cinder i jej przystojnego wspólnika. Roszpunka z przyszłości nie czeka na ratunek, lecz sama go znajduje. Na bieżąco śledzi bowiem losy poszukiwanych uciekinierów: Cinder, Scarlet oraz Kapitana Thorne’a. Kiedy już udaje się jej nawiązać kontakt i poprosić o pomoc w ucieczce, wszystko idzie zupełnie nie tak jak powinno. Upadek z gwiazd na Ziemię nie mógł być bardziej bolesny jak i dosłowny.
Bez wątpienia szykuje się w świecie bohaterów wojna między Ziemią a Księżycem. Jaką rolę w tym wszystkim odegra Cress?

Misha
Jest pewna dziewczyna, która pisze do mnie listy.
Kiedy byliśmy młodsi, nauczyciele z mojej szkoły i szkoły Ryen połączyli nas w parę korespondencyjnych przyjaciół. Nauczyciel Ryan myślał, że ktoś o imieniu Misha na pewno jest dziewczyną. Z kolei mój nauczyciel myślał, że Ryen to imię chłopaka.

I tak to się zaczęło i trwa nieprzerwanie od siedmiu lat.
Ryen zawsze pisze listy na czarnych kartkach. Czasami wysyła mi jeden w tygodniu, czasami dostaję od niej trzy listy w ciągu jednego dnia.
Ustaliliśmy trzy zasady. Nie będziemy się kontaktować przez social media, nie dzwonimy do siebie, nie wysyłamy sobie zdjęć.

Wszystko działało... do czasu.
Pewnego dnia zobaczyłem zdjęcie dziewczyny w internecie. Nazywała się Ryen. Było w niej coś znajomego.
Nie mogłem przestać o niej myśleć. Musiałem ją zobaczyć.
To była ona.
Nie spodziewałem się tylko, że kiedy już ją poznam, okaże się, że dziewczyna z listów nie istnieje.

Ryen
Nie napisał ani jednego listu od trzech miesięcy. Coś jest nie tak. Trafił do więzienia? Wpadł w tarapaty? Znając Mishę, wszystko jest możliwe.
Bez niego nic nie ma sensu. Był jedyną osobą, która mnie znała. Teraz nie ma obok mnie nikogo, z kim mogłabym naprawdę pogadać. To wszystko moja wina. Czemu nie poprosiłam go o numer telefonu, zdjęcie, cokolwiek?
Wtedy bym wiedziała, jak się z nim skontaktować.
Wtedy bym go poznała, gdyby stał tuż obok mnie.


Wyczekiwany latami finał serii Szklany tron! Światowy bestseller królowej fantasy, Sarah J. Maas, oferuje czytelnikowi epickie, niezapomniane zakończenie!

Życiowa podróż Aelin – od niewolnicy do królowej niegdyś wielkiego królestwa – osiąga swój rozdzierający serce finał, gdy wybucha wojna na świecie.

Gdy wszystkie wątki w końcu się łączą, wszyscy muszą stanąć do walki o przyszłość. Niektóre więzy pogłębią się jeszcze bardziej, podczas gdy inne zostaną zerwane na zawsze w wybuchowym ostatnim rozdziale serii Szklany tron.

REZENCJA JUŻ WKRÓTCE!


Przyznam, że okładka Hazel Wood od razu wpadła mi w oko, a dopiero później okazało się, jak intrygujący ma opis skrywana pod nią historia. Mam ogromną nadzieję, że uda mi się kiedyś ją schwytać. Poza tym Plotka wydaje się być zaskakującym, trzymającym w napięciu thrillerem, tym bardziej, że opiera się na prawdziwych zdarzeniach. Jako że ostatnio zaczęłam częściej sięgać po reportaże, zwróciłam uwagę na Prowadzącego umarłych, który może być ciekawą książką odkrywającą tajemnice chińskich nizin społecznych. 

Która z propozycji najbardziej Was zainteresowała? A może czekacie na inne premiery – jakie? :)


You Might Also Like

14 komentarze

  1. Książki Plotka i Współlokatorzy, również chciałabym przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie z powyższych książek zainteresowały trzy powieści. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się je przeczytać :)

      Usuń
  3. Skusiłabym się na "Współlokatorów". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na Punk 57, uwielbiam książki Penelope, więc naprawdę się cieszę, że kolejna jej książka będzie jest w Polsce wydana. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie czytałam żadnej powieści tej autorki, ale planuję to zmienić :)

      Usuń
  5. Okładka nowej książki Fabera nieustannie mnie zachwyca <3
    Do przeczytania mam "Punkt 57" ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Nie od dziś wiadomo, że Czwarta Strona w tworzeniu pięknych okładek jest świetna ;)

      Usuń
  6. Najbardziej zaciekawiła mnie książka 'Miasto snów':)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten blog jest po prostu cudowny na 100 procent.Jestem z takiego blogu tak naprawdę bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super blog, bardzo fajnie wszystko opisane ! :)

    OdpowiedzUsuń

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *