NIEWYSTARCZAJĄCO DOBRY BOOK TAG

09:05


Hej, kochani!
Mam dzisiaj dla Was wyjątkowy TAG książkowy. Ostatnio brakowało mi czegoś luźnego i przyjemnego, a zarazem oryginalnego, więc poszperałam trochę w Internecie i na jednym z anglojęzycznych blogów (DreamlandBookBlog) znalazłam TAG o intrygującej nazwie - You're Not Good Enough Book Tag. Okazało się, że wyróżnia się on nie tylko ciekawymi pytaniami, ale i formą wykonywania - zresztą sami zaraz zobaczycie. Postanowiłam przetłumaczyć zasady i pytania tego TAGu (wprowadziłam też kilka zmian) i wykonać go u siebie. Mam nadzieję, że Wam też spodoba się tak bardzo, jak mi :)

JAK WYKONAĆ TEN TAG?
Wystarczy na małych karteczkach napisać 30 nazwisk bohaterów książkowych i włożyć je wszystkie do kubeczka/czapki/czegokolwiek. Cała zabawa polega na losowaniu dwóch karteczek do każdego pytania oraz podjęciu decyzji, który z dwojga bohaterów bardziej pasuje do danego zadania/sytuacji, a który jest NIEWYSTARCZAJĄCO DOBRY. Zasady są bardzo proste, więc pora zacząć!

1. W TWOJEJ DRUŻYNIE, KTÓRA BIERZE UDZIAŁ W ZAWODACH ORTOGRAFICZNYCH, POZOSTAŁO TYLKO JEDNO MIEJSCE. KOGO WYBIERZESZ, JAKO OSTATNIEGO CZŁONKA SWOJEGO ZESPOŁU?



Leonard Peacock (Wybacz mi, Leonardzie) VS Bellatrix Lestrenge (Harry Potter)

Miałam ogromne trudności ze znoszeniem Belletrix już podczas czytania książki, więc nasza współpraca z drużynie zdecydowanie nie skończyłaby się dobrze. Być może byłaby ona dobra w rozpraszaniu przeciwnika, ale mimo wszystko wybieram Leonarda, który zawsze wydawał mi się moją męską wersją - nie mielibyśmy więc problemu z dogadaniem się. Poza tym, Leonard był dosyć inteligentnym nastolatkiem, więc myślę, że mogłabym liczyć na jego umiejętności także w kwestii ortografii :)


2. OBAJ BOHATEROWIE CHCĄ CIĘ ZABIĆ. WYKLUCZENIE KTÓREGO Z NICH JAKO PIERWSZEGO DAŁOBY CI WIĘKSZE SZANSE NA PRZEŻYCIE?



Jesper Fahey (Szóstka Wron) VS Robert Langdon (Inferno)

Hmm... Zlikwidowanie Jespera na samym początku byłoby doskonałym pomysłem. Jako że jest on świetnym snajperem, pewnie od razu dostałabym kulkę w oko i na tym by się skończyło. Robert Langdon wprawdzie na pewno przewyższa mnie inteligencją i wiedzą, ale nie był on mistrzem w zabijaniu, więc może udałoby mi się zwyczajnie przed nim uciec...


3. JESTEŚ NA IMPREZIE I GRACIE W BUTELKĘ. MUSISZ POCAŁOWAĆ JEDNEGO Z TYCH DWÓCH BOHATERÓW. KTÓREGO Z NICH WYBIERZESZ?



Paige Mahoney (Czas Żniw) VS Rhysand (Dwór cierni i róż)

Z całym szacunkiem do Paige, ale NO HALO - wybór jest chyba oczywisty! :D
Jak mogłabym nie wybrać tego silnego, walecznego i  przystojnego Rhysanda?


4. ZOSTAŁEŚ WYLOSOWANY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W IGRZYSKACH ŚMIERCI. KTÓRY BOHATER ZGŁOSI SIĘ ZA CIEBIE NA OCHOTNIKA?



Bella Swan (Zmierzch) VS Kaz Brekker (Szóstka wron)

Wizja Belli zgłaszającej się z własnej woli, aby zająć moje miejsce na arenie... Nie, to jest zbyt absurdalne. Za to Kaz z pewnością chętnie wziąłby udział w Igrzyskach, pokonał wszystkich i wyszedł jako zwycięzca ze swoim kpiącym uśmieszkiem.


5. ZOSTAŁEŚ UWIĘZIONY NA WYSPIE W CIĘŻKICH WARUNKACH. KTÓREGO Z TYCH BOHATERÓW BYŁABYŚ GOTOWA POŚWIĘCIĆ W AKCIE KANIBALIZMU?



Baz (Nie poddawaj się) VS Peeta Mellark (Igrzyska Śmierci)

Patrząc na to, że Baz jest wampirem... raczej ciężko byłoby go zjeść. Zresztą ten bohater nie pozwalał zbliżyć się do siebie nikomu z nieczystymi zamiarami na mniej niż 10 metrów, a gonitwa za nim po wyspie nie brzmi dobrze. Za to Peeta wydaje się być znacznie bardziej chętny poświęcić mi swoje ramię lub nogę :D


6. JESTEŚ NOWYM SUPERBOHATEREM MARVELA/DC. KTÓRY BOHATER ZOSTANIE TWOIM POMOCNIKIEM?



Tobias Eaton (Niezgodna) VS Simon Snow (Nie poddawaj się)

Na mojego asystenta zdecydowanie wybrałabym Tobiasa. Z pewnością miałby on już wystarczające doświadczenie, żebym nie musiała się martwić, że jego peleryna porwie go w sam środek silnika samolotu lub szybu windy. Simon, nawet ze swoimi zdolnościami magicznymi, był niestety w dużym stopniu sierotą i raczej nie powierzyłabym mu swojego życia ;)


7. JESTEŚ KIEROWNIKIEM FIRMY. KTÓREGO Z BOHATERÓW ZWOLNIŁBYŚ ZE WZGLĘDU NA BRAK UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH?



Cormoran Strike (Wołanie kukułki) VS Augustus Waters (Gwiazd Naszych Wina)

Ciężki wybór... Chyba musiałabym zwolnić Strike'a, pomimo mojej ogromnej sympatii dla niego. Jego potężna postura oraz zwyczajowa wrogość w stosunku do ludzi mogłaby skutecznie odstraszać klientów. Nie do końca wyobrażam sobie Augustusa pracującego w firmie, ale co tam, dajmy mu szansę!


8. WŁAŚNIE SKOŃCZYŁAŚ CZYTAĆ KSIĄŻKĘ, W KTÓREJ TWÓJ ULUBIONY BOHATER UMARŁ. KTO BĘDZIE POTRAFIŁ NAJLEPIEJ PODNIEŚĆ CIĘ NA DUCHU?



Voldemort (Harry Potter) VS Jaxon Hall (Czas Żniw)

O. MÓJ. BOŻE XD Czy którykolwiek z tych geniuszy zła potrafiłby zdobyć się na dobre słowo pocieszenia? Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. Myślę, że Jaxon byłby bardziej skłonny podnieść mnie na duchu. Wprawdzie zrobiłby to tylko wtedy, gdyby miał w tym swój własny interes lub chciał mnie zmanipulować, ale zawsze coś...


9. PORA NA POWRÓT DO LICEUM. KTÓRY BOHATER BĘDZIE NALEŻAŁ DO PACZKI "TYCH POPULARNYCH"?



Severus Snape (Harry Potter) VS Draco Malfoy (Harry Potter)

Wszyscy, którzy czytali bądź oglądali Harry'ego Pottera wiedzą, że Severus nigdy nie należał do tych popularnych i lubianych, zresztą myślę, że jego charakter nie pasuje do wizerunku "szkolnej sławy". Za to Malfoy... On uwielbiał być w centrum uwagi i dyrygować swoją świtą. Myślę, że gdyby chodził do liceum w dzisiejszych czasach też z powodzeniem zostałby gwiazdą.


10. NADSZEDŁ DZIEŃ, NA KTÓRY TAK DŁUGO CZEKAŁAŚ - DZIŚ W KOŃCU JESTEŚ ROK STARSZA! KTÓRY Z BOHATERÓW BĘDZIE MIAŁ WYSTARCZAJĄCY TUPET, ABY ZAPOMNIEĆ O TWOICH URODZINACH?



Albus Dumbledore (Harry Potter) VS Levi (Fangirl)

Albus Dumbledore jako dyrektor szkoły zawsze miał dużo na głowie, ale myślę, że gdybym była uczennicą, której poświęcałby szczególną uwagę, tak jak Harry'emu, to na pewno nie zapomniałby przynieść mi paczki fasolek o różnych smakach czy czekoladowych żab. Levi, chociaż przezabawny i niesamowicie uroczy, był postacią dosyć nieogarniętą i roztargnioną, więc data moich urodzin mogłaby przypadkiem wypaść mu z głowy.


11. WŁAŚNIE ODKRYŁAŚ WSCHODZĄCĄ GWIAZDĘ BOOKTUBE'A. KTÓRY BOHATER NIĄ BĘDZIE?



Margo Roth Spiegelman (Papierowe Miasta) VS Haymitch Abernathy (Igrzyska Śmierci)

Haymitch opowiadający o książkach? Z całą sympatią, Haymitch, ale nie sadzę, abyś umiał przekonać do siebie widzów. Margo zaś z pewnością chętnie zajęłaby się nagrywaniem filmów na Booktube, w dodatku roztaczałaby wokół siebie swój zwyczajowy urok i przyciągnęłaby masę czytelników. Zresztą byłoby to tylko kolejne wyzwanie w jej szalonym życiu pełnym przygód.


12. ORGANICUJESZ IMPREZĘ Z NOCOWANIEM! NIESTETY, MOŻESZ ZAPROSIĆ TYLKO JEDNĄ OSOBĘ. KTÓRY BOHATER OTRZYMA ZAPROSZENIE?



Mark Watney (Marsjanin) VS Effie Trinket (Igrzyska Śmierci)

Cóż, nie wątpię, że ja i Effie dogadałybyśmy się w pewnych kwestiach. Na pewno nie miałaby nic przeciwko temu, abyśmy zrobiły sobie wieczór piękności - nałożyły na twarz maseczki, pogadały o makijażu i modzie. Ale łączy mnie z Markiem wyjątkowe poczucie humoru, poza tym cudownie byłoby usłyszeć jego niezwykłą opowieść o przetrwaniu na Marsie wprost z jego ust. To jak, Mark - wpadniesz?


13. O, NIE. JESTEŚ W CIĄŻY. KTO JEST MATKĄ/OJCEM?



Robin Ellacott (Wołanie kukułki) VS Alex Stewart (Love, Rosie)

Nawet gdyby Robin mogła być matką mojego dziecka, myślę że poświęcałaby się pracy w agencji, łapaniu zbirów i prowadzeniu sprawy morderstw razem ze Strikiem. To nie jest tym bohaterki, która mogłaby wytrzymać w domu z dzieckiem. Za to Alex byłby dobrym ojcem. A gdyby w dodatku wyglądał tak jak filmowy odtwórca jego roli, Sam Claflin... Nie mam nic przeciwko!


14. WŁAŚNIE NAPISAŁAŚ NIEZWYKLE  DŁUGĄ I WAŻNĄ WIADOMOŚĆ. KTÓRY Z BOHATERÓW ZOBACZYŁBY, CO NAPISAŁAŚ, ALE CI NIE ODPOWIEDZIAŁ?



Katniss Everdeen (Igrzyska Śmierci) VS Celaena Sardothien (Szklany tron)

Obie panie miały zwyczaj mieć wszystkich i wszystko gdzieś, więc nie sądzę, aby przejmowały się wiadomością ode mnie. Jest jednak bardziej prawdopodobnym, żeby Katniss raczyła mi odpisać niż żeby Celaena odpowiedziała na moją wiadomość.


15. W KOŃCU WSTAŁAŚ Z ŁÓŻKA I PORA ZJEŚĆ ŚNIADANIE. OKAZUJE SIĘ, ŻE KTOŚ ZAJĄŁ MIEJSCE TWOJEJ MAMY W KUCHNI... KTO?



Ron Weasley (Harry Potter) VS Edward Cullen (Zmierzch)

Chociaż uwielbiam Rona, nie wygląda mi on na kogoś, kto potrafi przyrządzić cokolwiek poza herbatą. Edward wprawdzie nie towarzyszyłby mi przy jedzeniu śniadania, ale patrząc na to, że był idealny niemal we wszystkim, co robił, z pewnością jest ukrytym szefem kuchni. Poza tym jego widok w kuchni z rana byłby wyjątkowo miły ;)

______________________________

To już wszystkie pytania tego TAGu! Mam nadzieję, że Wam się podobał i że dobrze się bawiliście, tak jak ja. Zachęcam Was do wykonania go u siebie - pary, które czasem się tworzą, są przezabawne! :)

You Might Also Like

0 komentarze

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *