ZAPOWIEDZI NA STYCZEŃ 2019

07:00


Hej, kochani! W przeciwieństwie do dosyć cichych i spokojnych pod względem premier miesięcy, jakimi były listopad i grudzień, w styczniu szykuje się nam cała plejada dobrze zapowiadających się nowości. Od groma jest tu fantastyki, kryminałów, obyczajówek, młodzieżówek i wszystkiego, co tylko można sobie wymarzyć. Ja spośród tej masy premier wybrałam kilkanaście tych, które mi osobiście najbardziej wpadły w oko. To jak, gotowi na styczniowe zapowiedzi książkowe? :) 

 

Jordan  Przygarnął mnie, gdy nie miałam dokąd iść. Nie wykorzystuje mnie, nie rani ani o mnie nie zapomina. Nie traktuje tak, jakbym była niczym. Nie bierze mnie za pewnik. Nie sprawia, że czuję się zagrożona. Nie zapomina o mnie. Śmieje się razem ze mną. Patrzy na mnie. Słucha. Broni. Zauważa. Czuję na sobie jego oczy, gdy razem jemy śniadanie. Kiedy wraca z pracy, moje serce zaczyna bić szybciej na dźwięk parkującego na podjeździe samochodu. Muszę to zatrzymać. To się nie może wydarzyć. Siostra powiedziała mi kiedyś, że porządni faceci nie istnieją, a nawet jeśli na jakiegoś trafię, to i tak pewnie będzie zajęty. Sęk w tym, że to nie Pike Lawson jest zajęty. Tylko ja.   Pikei  Przygarnąłem ją, bo myślałem, że jej pomagam. W zamian czasem coś ugotuje i trochę posprząta. Jasny układ. Szybko zrozumiałem, że to wcale nie będzie takie proste. Muszę się powściągać, by o niej nie myśleć i przestać wstrzymywać oddech za każdym razem, gdy trafiamy na siebie w domu. Nie mogę jej dotknąć i nie powinienem tego pragnąć. Jednak za każdym razem, kiedy nasze ścieżki się przecinają, ona coraz bardziej staje się częścią mnie. Nie możemy sobie na to pozwolić. Ma dziewiętnaście lat, a ja trzydzieści osiem. Jestem ojcem jej chłopaka. I tak się niefortunnie składa, że oboje właśnie wprowadzili się do mojego domu.   

 

Pięcioro przyjaciół. Tylko jedno z nich może przeżyć. Porywający thriller, w którym czas zapętlił się w wiecznym powtórzeniu. Komu uda się wyrwać z koszmarnej otchłani? Jaką cenę będzie musiał zapłacić?  

Beatrice Hartley i pięcioro jej najlepszych przyjaciół tworzyli świetną ekipę. Ale wszystko zmieniła śmierć Jima, geniusza muzycznego i chłopaka Beatrice.  Rok po zakończeniu szkoły Beatrice wraca do Wincroft – nadmorskiej posiadłości, gdzie spędzili razem wiele wieczorów, dzielili się tajemnicami i planowali zmienić świat. Beatrice ma nadzieję, że pozna odpowiedzi na mroczne pytania dotyczące okoliczności śmierci Jima. Podejrzewa, że jej przyjaciele wiedzą znacznie więcej, niż chcą zdradzić. Beatrice czuje, że nigdy nie pozna prawdy.  

Rankiem, po burzy, do drzwi puka tajemniczy mężczyzna. Beztroskim tonem oznajmia coś, co wydaje się niemożliwe: czas się zatrzymał, zapętlił się w wiecznym powtórzeniu, które zdołają przerwać, tylko jeśli podejmą niezwykle trudną decyzję. Beatrice dostaje ostatnią szansę, by poznać odpowiedzi na dręczące ją pytania… I ostatnią szansę, by żyć. Tak zaczyna się Pętla w Neverworld. 

PRZEDPREMIEROWA RECENZJA JUŻ WKRÓTCE! 



Lisa nie zamierza oglądać się za siebie. Czasem lepiej nie myśleć o przeszłości. Właśnie dlatego znalazła swój azyl nad malowniczą Srebrną Zatoką, w dzikiej części australijskiego wybrzeża, gdzie można obserwować delfiny, a coroczne pojawienie się humbaków jest dla miejscowych świętem. Mike pojawia się tam nieproszony. Przyjeżdża z wielkiego miasta i uosabia wszystko, od czego Lisa starała się uciec: nowoczesność, biznes i bezwzględną korporację. Wraz z jego przybyciem urokliwy, spokojny świat staje się zagrożony. By go ocalić, Lisa musi odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ucieczka zawsze jest dobrym rozwiązaniem oraz... Czy można pokochać kogoś, kto wydaje się naszym największym wrogiem?  


Historie o więzi bliźniąt są mocno przesadzone, przynajmniej w ich przypadku. Trudno byłoby znaleźć dwie osoby różniące się od siebie bardziej niż Ewa i Piotr. On – twardo stąpający po ziemi. Ona – wiecznie bujająca w obłokach, pogrążona w swoich fantazjach.  
 
A jednak, choć Ewa zaginęła bez śladu już dziewięć lat temu, on nadal jej szuka i nie potrafi odpuścić. Nieoczekiwanie w sprawie Ewy pojawia się nowy trop. Jej zdjęcie znaleziono w rzeczach Patrycji, dziewczyny zamordowanej w miasteczku gdzieś na końcu świata, do którego nie dotarła współczesna cywilizacja. Śledczy rozkładają ręce, ale Piotr bez chwili wahania wyrusza do Azylu, by wypytać miejscowych o siostrę. Tyle że w Azylu nikt nie słyszał o Ewie. Mieszkańcy częstują go za to swoimi wersjami miejscowej legendy o Diable i jego czarownicy. Azyl przypomina miejsca z horroru: mała społeczność, mroczne sekrety i zmowa milczenia. A może Piotra tylko ponosi wyobraźnia? Co prawda nigdy nie grzeszył jej nadmiarem, ale... W takim miejscu jak to wszystko wydaje się możliwe. 

PRZEDPREMIEROWA RECENZJA JUŻ WKRÓTCE! 


Jak byś się czuł, gdyby ktoś wyznaczył cenę za twoje życie? Co byś zrobił, gdybyś mógł bezkarnie popełnić każdą zbrodnią, pod warunkiem, że odpowiednio za to zapłacisz? Theo Miller zna wartość ludzkiego życia, i to co do pensa.  W jego świecie wszystko jest definiowane poprzez swoją wartość dla społeczeństwa; nawet ludzkie życie. Można popełnić każde przestępstwo i odejść wolno, bez ponoszenia kary, o ile zapłaci się odpowiednio wysoką “stawkę”. Theo pracuje w Biurze Audytu Kryminalnego, gdzie wycenia każde przestępstwo, które przewinie się przez jego biurko i dba o to, żeby ludzie spłacali społeczeństwu swoje długi.  Kiedy zamordowana zostaje była ukochana Theo, Dani, wszystko się zmienia. Tej jednej jedynej śmierci Theo nie potrafi puścić płazem i zamienić w kolejną pozycję bilansu. Tym samym wkracza na śmiertelnie niebezpieczną ścieżkę i wchodzi w konflikt z najbardziej wpływowymi ludźmi w społeczeństwie. Bo kiedy najbogatsi ludzie świata mogą sobie bezkarnie pozwolić na morderstwo, trudno z nimi wyrównać rachunki.   


Evie i Leo poznali się jako dzieci, w rodzinie zastępczej. Więź, która ich połączyła, pozwoliła im przetrwać najtrudniejsze chwile. Z czasem ich przyjaźń zmieniła się w miłość. Byli przekonani, że zawsze będą razem, jednak los miał wobec nich inne plany.  
 
Gdy Leo otrzymał szansę na lepsze życie, przyrzekł, że nie zapomni o Evie, że wróci po nią. I zniknął, pozostawiając po sobie trwały ślad w jej sercu.  
 
Osiem lat później wspomnienie utraconej miłości odżyło, gdy w życiu Evie pojawił się Jake, przyjaciel Leo. Przyniósł wiadomość, która wywróciła jej świat do góry nogami. Połączeni przez Leo Evie i Jake zaczęli zbliżać się do siebie, jednak dziewczyna nie mogła oprzeć się wrażeniu, że Jake nie mówi jej wszystkiego...  
 
Jeśli przeszłość, która ich połączyła, ma zmienić się we wspólną przyszłość, Evie będzie potrzebowała wszystkich  
odpowiedzi.  

 

Kiedy siedemnastoletnia Lilliana Young wkracza pewnego poranka do swojego ulubionego Metropolitan Museum of Art, ostatnią rzeczą, jakiej się spodziewa, jest znalezienie egipskiego księcia z nadludzkimi mocami, który wrócił do świata żywych po tysiącu lat bycia zmumifikowanym. 

Co jednak ma zrobić nastoletni książę Amon, gdy zamiast obudzić się w swoim grobowcu w egipskiej świątyni, znajduje się w muzeum w Nowym Jorku, a jego słoje z organami zniknęły? Lily wbrew swojej woli zostaje pomocniczką księcia i razem wyruszają w niezwykłą podróż. Od teraz to w ich rękach waży się los ludzkości – muszą dotrzeć do Doliny Królów, odnaleźć braci księcia i dokończyć ceremoniał, aby Set, bóg ciemności, nie przybył na nowo do świata śmiertelników, by siać spustoszenie. 

Colleen Houck, bestsellerowa autorka „New York Timesa”, znana z serii „Klątwa Tygrysa”, powraca z epicką opowieścią o dwóch nastolatkach, którzy muszą zmierzyć się z mitycznymi siłami i starożytnymi klątwami w przygodzie z akcją bardziej wartką niż prąd Nilu.  


Czy potrafisz wyobrazić sobie sytuację, w której nie możesz zaufać nawet najlepszym przyjaciołom? Kiedy wiesz, że każdy z nich może być… mordercą? Wydaje ci się, że wiesz o nich wszystko… aż do momentu, gdy znajdujesz zwłoki. Później nic już nie jest pewne, a życie zamienia się w prawdziwy koszmar. Dla Mackenzie i jej sześciorga przyjaciół weekend w domku letniskowym miał być czasem totalnego resetu od problemów codziennego życia. Szalona impreza zakończyła się jednak makabryczną niespodzianką: dwoje uczestników znaleziono martwych. W kałuży krwi. Mackenzie wie jedno: morderca jest wśród nich, a wszyscy mieli własne powody, by zabić.  Kto najlepiej kłamie? Kto skrywa najmroczniejsze sekrety? Kogo należy się obawiać?  Odpowiedzi na te pytania mogą się okazać najważniejsze… by przetrwać.  Czas, by zapłacili za swoje grzechy.  

 

Korzystając z zimowej przerwy międzysemestralnej, Alicja, warszawska studentka, postanawia wybrać się w Bieszczady. Zupełnie nie spodziewa się jednak dramatycznej zmiany pogody i przez swoją lekkomyślność ulega poważnemu wypadkowi. Zostaje szczęśliwie uratowana przez mieszkającego samotnie w okolicy Wiktora, mającego za towarzysza jedynie wielkiego, szarego wilczarza.   
Uwięzieni przez wielodniową śnieżycę Alicja i Wiktor zaczynają zbliżać się do siebie i zauważać, że choć wydają się pochodzić z kompletnie różnych światów, to jednak łączy ich o wiele więcej, niż którekolwiek z nich mogło przypuszczać. Chociaż zaczyna się między nimi rodzić uczucie, starają się z nim walczyć, ponieważ każde z nich nosi w sobie tajemnicę i dziedzictwo, mogące okazać się zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem.  
 
Więź to rozgrywająca się w malowniczym otoczeniu zasypanych śniegiem, zimowych Bieszczad, pełna magii historia o przeznaczeniu i miłości dwojga ludzi, których z pozoru dzieli niemal wszystko. To opowieść o mocy i szale, o więzi większej niż czas, i sekretach, skrywających mrok i niebezpieczeństwo... 


Maj 1933. Dziewiętnastoletnia Hedwig Kiesler stoi na scenie wiedeńskiego teatru, ogłuszona owacjami. Widownia wstaje. Ktoś przekazuje na jej ręce ogromne bukiety róż. Ze środka widowni wpatruje się w nią tajemniczy mężczyzna.  

Fritz Mandl jest charyzmatyczny i bajecznie bogaty. Przede wszystkim jednak jest faszystą, zaopatrującym w broń Niemców. W kuluarach nazywają go Sprzedawcą Śmierci. Wie, że Hedwig jest żydówką. Mimo to, zrobi wszystko, by ją poślubić. Ona zrobi wszystko, by chronić siebie i swoją rodzinę.  
 Kilka lat później świat obiega zaskakująca plotka – gwiazda kina, Hedy Lamarr, dokonuje odkrycia, które może pomóc w walce z nazistami. Kto skorzysta z jej wynalazku? Kim stała się Hedwig? Czy w jej burzliwym życiu znalazło się miejsce na prawdziwą miłość?  


Pewnego wrześniowego wieczoru w 1785 roku kupiec Jonah Hancock słyszy niecierpliwe pukanie do drzwi. W progu stoi jeden z jego najlepszych kapitanów, klnąc, plując i nerwowo przestępując z nogi na nogę. Statek pana Hancocka przepadł. Ale kapitan przywiózł kupcowi coś, co swoją wartością przewyższa okręt… Wyłowionego z morskich odmętów dziwnego stwora, który bez wątpienia jest… najprawdziwszą syreną! 

 Kiedy plotka roznosi się po okolicznych dokach, kawiarniach i lupanarach, wszyscy chcą zobaczyć syrenę pana Hancocka. A on bardzo chce na tym cudzie zarobić. Zgadza się więc wypożyczyć osobliwą poczwarę do najsławniejszego domu rozpusty w Londynie. W tym luksusowym przybytku czeka na pana Hancocka o wiele więcej syren. Znacznie groźniejszych i bardziej ponętnych niż jego morski stwór – gotowych dać mu szczęście, o którym marzy, lub zhańbić go i przywieść do zguby…   


Pierwsi na szczyt weszli Włosi. Było to 4 sierpnia 1954 roku, ale do dziś K2, choć nie jest najwyższą górą świata, pozostaje jedną z najbardziej pożądanych, a jednocześnie najniebezpieczniejszych. Pochłonęła w sumie sześćdziesiąt sześć istnień. Z każdej dziesiątki zdobywców jeden zostaje tam na zawsze. 

Bez powrotu to historia międzynarodowej wyprawy z sierpnia 2008 roku, w czasie której zginęło jedenaście osób. Na początku wydawało się, że Graham Bowley, reporter, który nigdy nie postawił stopy w Karakorum, nie jest najlepszym kandydatem do opisania tych dramatycznych zmagań. Okazało się jednak, że potrafił na nie spojrzeć z dystansu i z obiektywizmem, którego często brakuje uczestnikom wydarzeń. Interesowało go też coś więcej: kim są himalaiści, jak wygląda ich życie, kiedy nie są w górach, a przede wszystkim – co motywuje ich do podjęcia tak wielkiego ryzyka. Dlaczego zapragnęli zmierzyć się z górą gór. 

 No i jak? Coś Was zainteresowało? Ja przyznam, że ogromnie kusi mnie Bez powrotu - od czasu do czasu chwyta mnie niesamowita ochota na książki o tematyce górskiej. Okładka Syreny i pani Hancock jest tak piękna, że nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam. Mam nadzieję, że historia kryjąca się w jej wnętrzu jest równie czarująca. Już teraz, choć do końca zostało mi nie całe sto stron, mogę polecić Wam Neverworld Wake - to z pewnością premiera, na którą warto czekać! 

Koniecznie dajcie znać, na jakie styczniowe premiery czekacie! :) 


You Might Also Like

28 komentarze

  1. Najchętniej sięgnęłabym po wszystkie te książki :) wyselekcjonowałaś prawdziwe perełki! 💝

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również z chęcią przeczytałabym wszystkie ;)

      Usuń
  2. Na kilka wymienionych tytułów, również czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się któryś z nich przeczytać :)

      Usuń
  3. oo, mnóstwo fajnych książek. Gdzie śpiewają diabły już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mojej również - nawet wczoraj zaczęłam już czytać ;)

      Usuń
  4. Najbardziej czekam na "Birthday Girl" z listy powyższej, no i na Sheriadan, chociaż słyszałam, że "Leo" nie należy do jej najlepszych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po przeczytaniu "Bez słów" mam dosyć mieszane odczucia względem Sheridan, ale umieściłam tutaj tę książkę, bo wiem, jak wielu ma fanów ;)

      Usuń
  5. Styczeń jest miesiącem, w którym zapewne wydam dużo pieniędzy na książki 😅. Z tych premier interesuje mnie „Przebudzenie”, „Never world wake” oraz „Więź”. „Gdzie śpiewają diabły” posiadam już na swojej półce i będę się za nią zabierać za kilka dni. Czekam również na „Birthday Girl”, którą mam okazje recenzować 🤗.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy "Birthday Girl" Ci się spodoba, bo zapowiada się świetnie. "Neverworld Wake" mogę Ci z całego serca polecić - ostatnim rzutem na taśmę załapie się do mojej listy najlepszych książek tego roku (chociaż wydana będzie dopiero w przyszłym) ;)

      Usuń
  6. Kurczę, chyba jestem zbyt wymagająca, bo z wymienionych pozycji nic mnie nie porywa. :D Powiedziałabym, że Birhtday girl, ale czytałam na wakacjach po ang i mnie strasznie wynudziło. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups, no to szkoda :( Ale ja też coraz częściej tak mam, że żadna książka mnie nie ciekawi - tak było w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Również robię się bardziej wybredna ;)

      Usuń
  7. Tyle nieprzeczytanych książek na półkach, a tu pojawiają się kolejne nowości....

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie jest trochę pozycji wartych uwagi, a jeszcze tyle starszych tytułów do przeczytania. Chyba będę musiała naciągnąć czasoprzestrzeń!
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna marzę o tym, żeby to było możliwe ;)

      Usuń
  9. Najbardziej ciekawi mnie "Nerverworld wake"! :D Koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie! Ja już czytałam i jestem pod ogromnym wrażeniem - to zdecydowanie jedna z najlepszych książek, jakie przeczytałam w tym roku :)

      Usuń
  10. To takie różowo-fioletowe mi się podoba od Jaguara z katastrofalnym tytułem xD
    Ogólnie sporo fajnych kryminałów i thrillerów wychodzi w styczniu, więc czekam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie różowo-fioletowe jest przefantastyczne! Poważnie, jestem OCZAROWANA tą książką, więc jeśli będziesz miała okazję, to czytaj Neverworld Wake ;)

      Usuń
  11. Świetne książki się zapowiadają:) Czekam niecierpliwie na "Srebną Zatoke"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wciąż nie przeczytałam żadnej książki Jojo Moyes… ;)

      Usuń
  12. 1 książka bardzo mnie zaintrygowała i trochę zaczęłam się zastanawiać, czy teraz moda jest na pisanie o takiej różnicy wieku, bo z pozoru wygląda na podobną do książki ,,Skandal". ,,Bez tajemnic" bardzo chcę przeczytać <3. I to w sumie tyle z tych wszystkich książek :)

    Szczęśliwego nowego roku! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Bez słów" Mia Sheridan mnie nie zachwyciła, więc raczej nie zamierzam wracać do jej książek w najbliższym czasie :)

      Usuń
  13. Raczej nic ciekawego, chociaż intryguje mnie, co ta Houk nawyczyniała! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również! Bardzo dawno temu kochałam się w jej serii "Klątwa tygrysa" ;)

      Usuń
  14. Wpadły mi w oko i chetnie przeczytam Jojo Moyes "Srebrna zatoka" oraz "Syrena i Pani Hancock". W ogóle styczeń bardzo świetnie się zapowiada, jeżeli chodzi o nowości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Ja już się cieszę na "Syrenę i panią Hancock" ;)

      Usuń

MÓJ INSTAGRAM

MÓJ FACEBOOK

NAPISZ DO MNIE

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *